Monday, August 23, 2010

Mimpi Itu

Mimpi itu
datang bertandang lagi
bersilih ganti tanpa jemu
disaat aku terlena
disaat aku terleka
mempermainkan mindaku
di luar batasan dan kawalan
aku hilang dan hanyut
dibawa bayu dan gelora fantasi.

Mimpi itu
seolah-olah memberikanku
gambaran realiti mendatang
realiti indah yang kuharapkan
kebahagiaan hidup yang kuinginkan
atau juga hanya
sekadar harapan palsu
yang menyakitkan.

Mimpi itu
membangkitkanku, menyedarkanku
betapa kerdilnya diriku ini
betapa hinanya hambaMu ini
yang lemah dan tidak mampu
yang hanya dapat mencuba dan berharap
Kerana sesungguhnya
hanya kepadaMu aku berserah.

Tuhanku, kuatkan dan tabahkan hati hambaMu ini.
Aku redha dengan ketentuanMu.

3 comments:

faiz ck said...

take care

PùRpLè LuV Me said...

"The best thing about dreams is that fleeting moment, when you are between asleep and awake, when you don't know the difference between reality and fantasy, when for just that one moment you feel with your entire soul that the dream is reality, and it really happened.”

Dear fren ijat, tak salah untuk bermimpi...semua orang bermimpi..mimpi indah dan kadangkali mimpi ngeri..semua itu hanya mimpi, yang pasti hanyalah realiti but pls do enjoy your dream, i hope yang indah2 jer..ada ker org enjoy mmpi ngeri kan?? NGOKSSS aku ni hahaha...well, i like to share this quote with you n jgn pernah serik untuk bermimpi lagi...

“You see things; and you say, 'Why?' But I dream things that never were; and I say, 'Why not?'”
**George Bernard Shaw**

PùRpLè LuV Me said...

By the way...lupa nak cakap...I LOVEEEE this post VERY MUUUCHHH..excellente!!! nicely done...good job..ehh more than that..EXCELLENT PIECE OF WORK!!!...highly talented..n creative too :) hanya allah yang mengetahui rahsia perjalanan setiap hambanya...kita hanya pengembara yg menyusuri jalan itu...take care ok...:)