Tuesday, October 19, 2010

Pengemis

Mahukah kamu berkongsi denganku
sedikit manisan yang masih berbaki itu?
aku tahu kamu memerlukannya
begitu juga denganku
tapi aku tahu dan sedar siapa diriku
aku tidaklah segah dirimu
aku bukanlah setanding denganmu
aku hanyalah gelandangan hina
yang selalu bertemankan sepi
yang tidak layak kau kasihani
kerna aku tidak punya apa-apa lagi
hanya keinginan yang meninggi
meliputi seluruh tubuhku ini

Aku berjanji akan pergi
aku berjanji tak akan kembali
kiranya kamu bersimpati dan berkongsi
manisan kehidupan yang harum mewangi itu
kerna hanya itu yang aku cari
dan hanya itu yang aku pasti
yang akan membawaku pulang ke dunia realiti
setelah berabad lama bermimpi di fantasi
tapi masih mahukah kamu berkongsi denganku
sedikit manisan yang masih berbaki itu?

5 comments:

Syima Adilla said...

i will..always be there 4 u if u need sum one to listen to..=)

faiz ck said...

jat

T__T

PùRpLè LuV Me said...

hmm speechless sebab sungguh indah kata2nya...smpai tak tahu nak komen apa..nice one fren...and sad too...

Wan Mohd Rashid said...

Wow... speechless...

The Author said...

Thanks =)